Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Hemma, cv

Av Marcus Nordh - 2 maj 2013 12:49

Kom nyss hem från utflykten till Kinesiska muren. Det sägs att man kan se muren från rymden, men det är lika omöjligt som att se en tårta från 380 km avstånd. Det var en stor upplevelse att se och gå på Kina muren.

Det är en väldigt varm dag idag så jag ska ner på stan och käka nånting och sedan ska jag till ett internet café och skriva ett CV som jag ska skicka in till ett par Kina resturanger. Varför jag vill jobba med det är därför att jag behöver pengar och vill leva ett normalt kinesiskt liv med jobb och lön. Jag tycker också Kina mat är gott och vill lära mig hur man lagar det. Om jag inte får ett sånt jobb kan jag nog tänka mig att jobba med en massa annat, tex i klädaffärer. Det finns massa fabriksjobb här i Kina, så även barn får arbeta. De får göra hårda tråkiga jobb för lön, dålig lön, precis som vuxna. Barnarbete är förbjudet i Sverige och jag tycker att det är bra, men att det borde vara så i alla länder.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Marcus Nordh - 14 maj 2013 10:10

Kina är fjärde största landet i hela värden, det är bara Ryssland, Kanada, och USA som är större än Kina. Även fast det finns större länder än Kina så har Kina flest invånare i hela världen, hela 1,35 miljarder invånare. Bara i huvudstaden Beijing så...

Av Marcus Nordh - 24 april 2013 13:44

Godmorgon! Orkade inte göra ett inlägg igår. Var sjukt trött efter resan, så jag åkte till lägenheten och duschade, sen gick jag och åt mat, efter det blev det sängen direkt. Maten smakade riktigt bra, men det var dock inte så billigt som jag trodd...

Av Marcus Nordh - 19 april 2013 13:29

Tjabba! Nu sitter jag på tunnelbanan påväg till min lägenhet, den ligger inte mitt i stan men ganska centralt ändå, ungefär 5 km till stan. Det kostar 421 yuan per natt, och det blir 12630 svenska per månad. 421 yuan motsvarar 444 svenska kronor. J...

Av Marcus Nordh - 17 april 2013 14:36

Hejhej! Just nu sitter jag här och skriver ett snabbt inlägg, ska strax börja packa ihop mina grejer för morgondagen då det bär iväg mot Shanghai, i Kina. Det kommer bli intressant! Flyget går 8.00 på morgonen. Vi kommer att mellanlanda i Ukraina. ...

Av Marcus Nordh - 16 april 2013 10:31

Hej jag heter Marcus och jag har startar den här bloggen för att jag ska skriva och berätta om mitt nya liv i Asien, detta är ett skolprojekt!    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards